>

KOKOSOVÁ MÁSLA, KOKOTELLY, DŽEM A JEJICH VYUŽITÍ V KUCHYNI

Naše lahodné pomazánky mají spoustu využití, ale jsou výborné i jen tak na lžičku. Na to pozor, lehko pak jejich obsah zcela nevysvětlitelně mizí 😀. Mrkni na některé z našich oblíbených tipů.

 

kokotella

TEPLÉ NÁPOJE

Horká oříšková čokoláda (možná i raw verze)

hot-chocolate-1402045_1280 Chladný den a chuť si sednout na gauč s hrnkem teplého kakaa. Přesně pro tohle je oříšková čokoláda jak dělaná. Navíc se jedná o velmi zdravou verzi :). Mrkněte na náš recept. Čokoláda je mimochodem úžasnou pochutinou. Ve 100 gramech čokolády je 33% hořčíku, 30% fosforu, 27% draslíku, 25% mědi, 20% železa a 13% vápníku. Navíc je tak lahodná. Já jsem si oblíbila 100% čokoládu. Výbornou vyrábí např. Vitalvibe. 

SMOOTHIE, MLÉKA

Do smoothieček ráda dávám jak kokotelly, tak másla. Obzvlášť kokotelly smoothie krásně dochutí. Často je kokotella právě tím elementem, který drinku dodá ten správný říz.

Kokosové mléko

Již nemusíte zoufat, pokud na recept potřebujete kokosové mléko a zrovna ho nemáte ve spíži nebo v lednici. Z kokosového másla můžete jednoduše vytvořit kokosové mléko. Stačí smíchat vodu s kokosovým máslem v poměru 1:1.

Jahodové smoothie

SHAKE Miluji kombinaci mandlového mléka, jahod, vanilky a kokotelly kešu. Prostě krémové jahodové smoothie. Mandlové mléko je velmi výživné. Našemu tělu doplní hořčík, fosfor, vápník a draslík. Mléka tvořím domácí a nejčastěji dělám právě to mandlové. Stačí rozmixovat máčené mandle ve vodě a přecedit přes plátýnko nebo jemné sítko. Výborné je i jen tak, samotné. 

SALÁTY

Ovocný salát s kokotellou

Tohle je oblíbený recept mojí kamarádky. Smíchejte vaše oblíbené ovoce s některou z našich kokotell a budete se rozplývat. Našim favoritem je banán s čoko kokotellou, ale ani banán s karamellou není chuťově vůbec pozadu!

Exotické kuličky

Salát ti zpestří exotické kuličky s kurkumou. Navíc tě salát díky nim více zasytí a doplní ho o zdravé MCT tuky.

Dušená zelenina

 quinoa Pražené kokosové máslo báječně dochutí dušenou zeleninu. Pokud jste milovníci sladkokyselé chuti s chilli, tedy chutě ala Thajsko, pak byste tento recept měli zkusit. Zeleninu můžete podávat třeba s vařenou quinoou. V zimě nebo na podzim nás dušená zelenina krásně zahřeje a dodá potřebnou energii. Quinoa zase dodá potřebný rutin, který se postará o zdraví našeho cévního systému. 

 

DRESINKY A POMAZÁNKY

Curry dresing

Zálivka, která chuťově povýší každý salát. Milovníci kari budou nadšeni.

Provensálská kešu pomazánka

Tato pomazánka je super jak na chlebík, tak na okurku, či mrkev. Překvapí vás jak něco tak jednoduchého může být tak dobré.

Zelený kokotdip

IMG_1703 Do kokotdipu můžeš namáčet zeleninu, mazat si ho na chleba, zamíchat do salátu nebo přidat více vody a udělat z něj polévku či dressing. Obzvlášť na jaře a v léte je dobré využívat místní zelenáče, případně plevely a upřednostnit je před těmi dováženými. Chlorofyl je pro nás velmi důležitým rostlinným barvivem. Má totiž vliv na regeneraci organismu a zpomaluje procesu stárnutí. Navíc působí desinfekčně, hojivě a protizánětlivě.

 

POLÉVKY

Když dělám krémovou polévku, tak nikdy neodolám kokosovému máslu, které její chuť krásně zjemní. Přidávám ho raději než smetanu, protože kokosové máslo je zdravější a lépe stravitelnější.

Do dýňové polévky dávám pražené kokosové máslo a do thajské kokosové polévky, či pórkové a brokolicové upřednostňuji klasické kokosové máslo. Pokud polévku potřebuji hodně zjemnit, pak přidám zhruba 1-2 polévkové lžíce na jednu porci. Tady másla umějí zázraky!

SOUP Dýňová polévka je pro mě polévkou podzimu. Nejradši mám dýni hokkaido, která je u nás dobře dostupná, výborně se jí daří na našich zahrádkách a její pěstování nepotřebuje žádnou zvláštní péči. Najdeme v ní vápník, hořčík, fosfor, draslík, betakaroten a vitamíny A, B, C. Ač jsem milovníkem syrové stravy, tak dýně v syrovém stavu mi nic neříká, ale po husté vařené dýňové polévce bych se mohla utlouct :). 

SNÍDAŇOVÉ KAŠE

Kdo má rád snídaňové kaše, tak do těch se hodí jak náš džem, tak jakákoli z kokotell a másel. Fantazii se meze nekladou, ale jisté je, že naše pomazánky vykouzlí i z té nejobyčejnější kaše opravdový chuťový zážitek! Osvědčila se mi například kombinace pohankové kaše s meruňkama a kokosovým džemem.

HLAVNÍ JÍDLA

Červená čočka s praženým kokosovým máslem

Mám moc ráda kombinaci klasické červené čočky s nádechem kokosu. Ten kousek tropů v ní je moc příjemný. Mrkněte na recept.

Pečená dýně s kokosovým máslem

Jak prostý a přitom báječný recept. Skvělá rychlovka, která navíc moc dobře chutná.

Thajská kokosová rýže

Když se spojí chuť rýže, limetky, kokosu a chilli, tak to musí být vždy trefa do černého! Tato rýže to jen potvrzuje. Skvělá příloha.

Sladká kokosová rýže 

Skvělá svačinka nebo snídaně. Thajská sladká rýže chutná nejvíc vlažná. Ráda ji servíruji s ovocem, marmeládou nebo s kokotellou.

 

RICE Rýže má původ v tropických oblastech Afriky a Asie. Označuje se nejdůležitější obilninou světa. Rýže má poměrně vysoký glykemický index, proto je lepší ji konzumovat ve formě celého zrna (celozrná, divoká rýže). Já konzumuji obilniny jen výjimečně, ale za to si je vždy náramně užiju a rýži obzvlášť. 

NEPEČENÉ DEZERTY

Naše pomazánky jsou králem nepečených dezertů!

Čokoláda

Z klasického kokosového másla dělám často bílou čokoládu. Jsem přímo milovnice bílé čokolády a je to u mě jedna z mála dobrot, které dokáží okamžitě zmizet. Kokosové máslo přidávám i při výrobě klasické tmavé čokolády. Dokáže totiž krásně zjemnit hořkost kakaa.

Krémová banánová zmrzlina s lahodnou přchutí

Stačí banány a kokotella libovolné příchuti! Lahodný recept zde.

banán Banány díky vysokým hodnotám tryptofanu, který je v těle přetvořen na serotonin, zlepšují náladu a mohou být prospěšné v léčbě depresí. Doporučují se při zazívacích potížích, protože stimulující přátelské bakterie ve střevech. Ač mají zralé banány (s černými tečkami) vyšší glykemický index, je jejcih konzumace rozhodně vhodnější. Nezralé banány totiž obsahují pomalu stravitelný (rezistentní) škrob, které tělo netráví snadno. Banány mohou být nápomocné sportovcům a to zejména po výkonu.

Dorty

Pokud jste milovníkem dortů, pak zkuste korpus vašeho oblíbeného dortu doplnit o 3 lžíce kokotelly a vrchní část dortu o 3 lžíce kokosového másla. Tou chutí budete mile překvapeni :). Mým posledním dortovým výtvorem byl lahodný raw vanilkový cheesecake a kokotella s máslem mu moc slušely.

Lahodný přeliv

přeliv Pokud hledáte zdravou a lahodnou polevu na zmrzku, či dezert, pak stačí smíchat rozpuštěné kakaové máslo s praženým kokosovým máslem. Milovníci sladkého ještě dosladí. Lahoda! Tahle jemná, ale přesto výrazná chuť tě rozodně nezklame. U mě byla poleva jen o lžičce a 2 minutách :D...

PEČENÉ DEZERTY

Banánový pudink s kokotellou

Milujete pudink? Zkuste tento z banánu a kokotelly. Krém vytvoříte jednoduše smícháním jednoho banánu s kokotellou dle vašeho výběru. Klik.

Pečené hrušky

Teplé hrušky, právě vyndané z trouby. Krásně se hodí do zimních a chladných dnů. Nechte se zahřát.

Čokoládové brownies s nearašídovým máslem

brownies Brownies je výborná záležitost. Zkuste verzi s nearašídovým máslem, kdy ho nahradíte mnohem zdravější variantou- praženým kokosovým máslem. Výsledek je pak ještě lepší. Bezplekové brownies s máslem

 

Věřím, že Ti naše recepty byly inspirací. Teď už jistě tušíš, že kokos nemá své hranice a dá z něj doslova kouzlit. Pro připomínky nebo dotazy mě můžeš kontaktovat na fcb Mladý kokos CZ.  Kokosová Klára :).

košík

Ceny jsou uvedeny s DPH.

tvůj nákupní košík je prázdný

nahoru