>

Kokosový detox 2.0 - DEEP

S touhle metodou se dostaneš rychle k jádru věci. Za deset dní možná nedosáhneš osvícení, ale budeš mu blízko. 

10 dní nebudeš jíst, budeš jenom pít kokosovou vodu - 3 lahvičky denně s mladým ječmenem, místo jídla. K tomu se potřebuješ pořádně hýbat, a najednou tvůj den může vypadat úplně jinak než jsi zvyklý/á. Příprava na očistu před jejím začátkem ti zabere asi dvě hodiny, a pak během očisty se ti bude hodit hodinka času denně.

Tak se pořádně rozhodni jestli do toho chceš jít. A pokud jo, tak vítej!

Co se může při detoxu stát a ty na to potřebuješ být připravený/á?

  • Může ti být zima - běžným trávením se tvoje tělo ohřívá. Ty ale trávení odlehčíš a tak si vyber příjemné teplé oblečení.
  • Můžeš mít chuť s tím okamžitě seknout - nejlepší je v tuhle chvíli na pět až deset minut začít na místě skákat, většinou tě to přejde.
  • Kamarádi tě můžou odrazovat - netrap se, sami by se rádi taky detoxikovali, jenom ti závidí.
  • Můžeš cítit více emocí - hněvu, atd - nejlepší je kvantová akupresura anebo hodina aktivní jógy
  • Můžeš mít méně energie - zejména prvních několik dní, pak se tělo přepne do jiného režimu a začne spalovat tuky. Energii si můžeš rychle dobít některými z technik, které si přečteš níže

Před začátkem

  • si připravíš jednu či více pohybových aktivit, které můžeš ráno dělat - budeš skákat nebo běhat? dřepovat nebo šlapat na rotopedu? Ranní aktivitou rozproudíš v těle energii, "spálíš" nadbytečné emoce a je pro účinnost detoxu klíčová
  • naučíš se cvik Pozdrav Slunci - např podle videa  zde
  • naučíš se dýchání tummo power breathing a další techniky podle návodu zde
  • pořídíš si zápisník, do kterého si můžeš zapisovat postřehy a pocity
  • uvědomíš si, že detox děláš kvůli sobě, nikoliv kvůli ostatním
  • zjistíš si, kde se nejblíž v okolí cvičí jóga a kde máš blízkou saunu
  • prozkoumáš, jaké vegetariánské a veganské restaurace máš v okolí, případně pokud si chceš vařit, tak si najdeš pár receptů na první týden a zajistíš suroviny
  • projdeš si "volitelné" prvky detoxu v úvodním článku a rozhodneš se, zda se ti něco z toho hodí, doporučuju zejména kvantovou masáž Access Bars, online jógu a zásobení se živou vodou  
  • zásobíš se kokosovou vodu či kokosy, kokosovým olejem, mladým ječmenem a kokosovým či jablečným octem
  • večer před začátkem si necháš přes noc odstát 3 litry vody v karafě (vypaří se z ní chlór)
  • dáš si rozmrazit 3 kokosové vody do lednice
  • zapneš si na počítači i na mobilu tzv. Nightshift (Apple) nebo f.lux (Windows). Tyhle aplikace ti ve večerních hodinách změní barevné spektrum. Vypadá to zajímavě a mnohem lépe se po tom spí!
  • nauč se přepínat telefon do leteckého módu
  • zacvičíš si jin jógu dle volného či placeného videa (níže) a vybereš si 3 uvolňující pozice, které při cvičení nejvíce cítíš 
  • ověříš, zda ve své ložnici máš v noci úplnou tmu, pokud ne, tak si ji zařídíš, anebo to obejdeš a budeš spát v "obličejové masce", kterou znáš třeba z letadla
  • načasuj si detox tak, abys Den 3 a Den 4 měl/a co nejméně povinností

První den

  • začneš tím, že se ráno napiješ odstáté vody, do které přimícháš lžičku octa. Odteď budeš do své vody přimíchávat co nejčastěji trošku octa. Voda jemně zkysne a dodá ti více energie.
  • zkontroluješ jestli první kokosová voda už je plně rozmrzlá. Pokud ne, dáš ji rozmrznout do hrnce s vlažnou vodou
  • pak si dáš dýchací cvičení, pětkrát pozdrav Slunci a po něm pohybové cvičení
  • poté si dáš sprchu, při které se nejdřív ohřeješ a pak použiješ o trochu chladnější vodu než jsi zvyklý/á. 
  • místo zubní pasty použiješ kokosový olej
  • snídat budeš kokosovou vodu a mladý ječmen!
  • naliješ si do lahve s sebou dostatek odstáté vody, přidáš ocet a přidáš do svojí tašky / aktovky / batohu
  • naplníš si pusu kokosovým olejem (tzv oil pulling) a začneš ho v ní 20 minut přesouvat. Nepůjde ti mluvit, o to víc ti to bude myslet. Hurá do tvého dne!
  • olej po 20 minutách vyplivneš a ideálně si vymyješ ústa. Olej určitě nepolykej.
  • až budeš mít chuť na jídlo, dáš si kokosovou vodu s mladým ječmenem - k obědu i k večeři
  • před či po pití každé kokosové vody si uděláš 20-50 dřepů nebo podobně náročnou zahřívající aktivitu
  • mezitím piješ vodu s octem
  • večer si uděláš reflexi dne - jak se dnes cítil/a? co pěkného se ti přihodilo? za co jsi vděčný/á?
  • po osmé večer se nebudeš dívat na televizi, počítač a mobil budeš používat minimálně
  • místo obrazovek si zacvičíš jin jógu a budeš v klidu relaxovat, povídat si, číst si
  • před spaním si dáš znovu střídavou sprchu, chladná může být chladnější
  • přepni telefon do leteckého módu
  • půjdeš spát nejpozději mezi 22-23.00 a pořádně se vyspíš. 

Druhý den

  • ráno se probudíš bez budíku a pokračuješ v detoxovém ranním programu. 
  • pití vody s octem -> kontrola rozmražené vody -> dýchací cvičení -> pozdrav Slunci -> pohybová aktivita -> střídavá sprcha -> snídaně (kokosová voda s mladým ječmenem) -> oil pulling
  • dnes vnímej kolik máš energie. Pokud jí budeš mít málo, protáhni se, dej si dýchací cvičení, nebo 50 dřepů anebo šlofíka.
  • večer opět rutina: omezení obrazovek -> reflexe dne -> protahovací cvičení -> střídavá sprcha -> telefon flight mód -> čtení si v posteli anebo rovnou spánek
  • pěkně se vyspíš

Třetí den

  • pokračuješ ve svém ranním programu
  • dnes se soustředíš na to, jak hýbeš svým tělem. Při pohybové aktivitě, při běžné chůzi, při práci s počítačem či jakékoliv jiné práci. Vnímáš, zda je tvoje tělo uvolněné či strnulé. Chodíš pružně jako šelma, jsi vzpřímený/á jako loutka.
  • opět doplňuješ svou energii dýchacím cvičením, šlofíkem, protažením či dřepy
  • máš-li prostor zajít na masáž nebo do sauny, udělej to!
  • zakončíš den večerním programem

Čtvrtý den

  • pokračuješ ve svém ranním programu, ranní pohyb dnes děláš velmi intenzívně i když se ti zdá, že nemáš energii. Tělo už je těsně před nebo možná už i po změně metabolismu. Pohybem toto přepnutí urychlíš.
  • pokud ještě potřebuješ, tak dostatečně odpočíváš
  • ve večerním programu se soustřeď na opravdu hlubokou reflexi toho, jak se cítíš, co se v tvém životě děje

Pátý den

  • jak ses dneska vyspal/a? spí se ti stejně jako před detoxem nebo jinak?
  • ranní program, sprcha se postupně stává ledovou
  • vnímáš svoji radost a všechno co tě potkává, všímáš si toho, jak na tebe působí lidé kolem tebe. je něco jinak než před detoxem?
  • daruješ si zážitek - třeba masáž, kvantovou masáž hlavy, kraniosakrální terapii, teplou vanu anebo vyrazíš do sauny
  • večerní program je standartní

Šestý den

  • ranní program
  • dnes si po protahovacích cvicích vyzkoušíš meditaci - pokud to bude tvoje poprvé, můžeš třeba tuto. Stačí ti zapnout si mobil do sluchátek, na obrazovku se dívat nepotřebuješ.
  • večerní program 
  • sladké sny!

Sedmý až devátý den

  • Ráno opět vnímáš, co se děje ve tvém těle. Kolik máš energie, co se ti zdálo.
  • vnímáš jaké emoce cítíš vůči svému okolí a jak se mění v průběhu dne - podle toho, jak se hýbeš, jak dýcháš, v jakém jsi prostředí
  • zjišťuješ, kde cítíš v těle svůj střed, místo ve kterém máš sebe-jistotu
  • získáváš nadhled nad svými emocemi - místo abys "byl/a naštvaná" nebo "byl/a vystresovaný/á" tak pouze "cítíš naštvání" nebo "cítíš stres", vždy když tě něco vyhodí ze sedla, tak se soustředíš na střed svého těla
  • dopřeješ si lekci akční jógy či delší aerobní sport, vnímáš jaké cítíš emoce před, během a poté.
  • devátý den si nakoupíš pár kousků ovoce, a volitelně kvalitní (nepasterizovanou!!!) kysanou zeleninu - v supermarketu je vše pasterizované, potřebuješ farmářské obchody, trhy nebo příbuzné
  • večerní program, meditace pro tyto 3 dny je tato - autogenní trénink. Může se stát, že při meditaci usneš, a tak je nejlepší ji nechat až po střídavé sprše, lehnout si do postele, přepnout mobil na letecký mód a nechat jen wifi, přes které si meditaci pustíš.

Desátý den

  • dneska si to pořádně užij, je to poslední den v tomhle módu!
  • k snídani i k obědu si kromě kokosové vody přidáš jeden kousek ovoce
  • k večeři si dá buď kokosovou vodu nebo kysanou zeleninu
  • pokud jsi nesehnal/a kvalitní kysanou zeleninu, udělej si kokosový jogurt
  • zažiješ večerní program a krásně se vyspíš

Jedenáctý a dvanáctý den

  • pokračuješ v těch bodech ranního programu, které si chceš zachovat, doporučuju všechny samozřejmě :-)
  • jez malé porce ovoce a zeleniny, kysanou zeleninu anebo kokosový jogurt, oříšky, měj se rád/a a dávky zvyšuj postupně
  • večerní program platí totéž co ranní 

Aftercare

Co dělat další dny v tom, aby sis udržel/a báječný stav po detoxu, se dozvíš v dalším článku.

x

košík

Ceny jsou uvedeny s DPH.

tvůj nákupní košík je prázdný

nahoru
zavřít
e-book jsem život zdarma