>

Kokosový detox 2.0 - EAZY

Jak vypadá tenhle program, kterým si můžeš dobít baterky a osvěžit život?

30 dní budeš ke snídani každý den pít kokosovou vodu, do které vmícháš lžičku mladého ječmene. 

30 dní začneš každé ráno den pohybem a dýchacím cvičením.

30 dní budeš poznávat sám / sama sebe, některé dny více, jiné méně.

30 dní budeš potřebovat denně zhruba 30 minut času.

 

Před začátkem:

  • si připravíš jednu či více pohybových aktivit, které můžeš ráno dělat - budeš skákat nebo běhat? dřepovat nebo šlapat na rotopedu? Ranní aktivitou rozproudíš v těle energii, "spálíš" nadbytečné emoce a je pro účinnost detoxu klíčová
  • naučíš se dýchání tummo power breathing a další techniky podle návodu zde
  • pořídíš si zápisník, do kterého si můžeš zapisovat postřehy a pocity
  • uvědomíš si, že detox děláš kvůli sobě, nikoliv kvůli ostatním
  • zjistíš si, kde se nejblíž v okolí cvičí jóga a kde máš blízkou saunu
  • prozkoumáš, jaké vegetariánské a veganské restaurace máš v okolí, případně pokud si chceš vařit, tak si najdeš pár receptů na první týden a zajistíš suroviny
  • projdeš si "volitelné" prvky detoxu v úvodním článku a rozhodneš se, zda se ti něco z toho hodí, doporučuju zejména kvantovou masáž Access Bars, online jógu a zásobení se živou vodou  
  • zásobíš se kokosovou vodu či kokosy, kokosovým olejem, mladým ječmenem a kokosovým či jablečným octem
  • večer před začátkem si necháš přes noc odstát 3 litry vody v karafě (vypaří se z ní chlór)
  • dáš si rozmrazit první kokosovou vodu
  • zapneš si na počítači i na mobilu tzv. Nightshift (Apple) nebo f.lux (Windows). Tyhle aplikace ti ve večerních hodinách změní barevné spektrum. Vypadá to zajímavě a mnohem lépe se po tom spí!
  • ověříš, zda ve své ložnici máš v noci úplnou tmu, pokud ne, tak si ji zařídíš, anebo to obejdeš a budeš spát v "obličejové masce", kterou znáš třeba z letadla

První den

  • začneš tím, že se ráno napiješ odstáté vody, do které přimícháš lžičku octa. Odteď budeš do své vody přimíchávat co nejčastěji trošku octa. Voda jemně zkysne a dodá ti více energie.
  • pak si dáš dýchací cvičení a po něm pohybové cvičení
  • poté si dáš sprchu, při které se nejdřív ohřeješ a pak použiješ o trochu chladnější vodu než jsi zvyklý/á. 
  • snídat budeš kokosovou vodu a mladý ječmen!
  • naliješ si do lahve s sebou dostatek odstáté vody, přidáš ocet a hurá do tvého dne!
  • až budeš mít chuť na jídlo, zajdeš si na salát či vařenou zeleninu nebo si skvělé jídlo uděláš sám/sama; jídlo jíš v klidu a pořádně ho rozkoušeš 
  • najíš se nejpozději 4 hodiny před spaním, a jen tak nalehko
  • večer si určitě uděláš čas na reflexi dne - jak se dnes cítil/a? co pěkného se ti přihodilo? za co jsi vděčný/á?
  • po osmé večer se nebudeš dívat na televizi, počítač a mobil budeš používat minimálně
  • před spaním si dáš znovu střídavou sprchu, chladná může být chladnější
  • půjdeš spát nejpozději mezi 22-23.00 a pořádně se vyspíš. 

2. - 7. den - úvodní týden

  • pokračuješ ve výše uvedených technikách, postupně prodlužuješ ranní čas cvičení a snižuješ teplotu sprchy
  • během prvního týdne se vyrazíš podívat na jógu a naučíš se pozdrav Slunci, pokud ho ještě neumíš. Deset až dvacet pozdravů Slunci je skvělé cvičení na ráno.
  • budeš co nejvíce a co nejpravidelněji spát 
  • začneš používat kokosový olej namísto zubní pasty

8. - 15. den - týden těla

  • stále pokračuješ ve všem výše
  • pořídíš si Kurkuma Latté od Sonnentoru (lze sehnat ve zdravých výživách či v řadě eshopů) a zkusíš jednou či víckrát nahradit svoji večeři speciálním energizujícícím nápojem: 300ml teplé vody, 1 lžíce kurkuma latté, 1 lžíce kokosového oleje
  • podíváš se na video o jin józe a vyzkoušíš si cviky v něm. Jin jóga je skvělá na protažení a uvolnění těla. Vybereš si 3 cviky, které budeš "cítit" nejvíc a ty  budeš večer cvičit. Pokud bys chtěl/a videa v čeština, která jdou více do hloubky, můžeš si zakoupit za 400 Kč jin jógová videa zde
  • daruješ si zážitek - třeba masáž, kvantovou masáž hlavy, kraniosakrální terapii, anebo vyrazíš do sauny

16. - 23. den - týden se sebou

  • stále pokračuješ v všem výše, tvoje pohybová aktivita je stále delší a náročnější, pořádně se u ní spotíš; chladná sprcha se stává ledovou.
  • ráno si před odchodem do práce nebo jindy, kdy nemusíš chvíli v kuse mluvit, dáš do pusy lžíci kokosového oleje a budeš si jím pomalu pohybovat v puse. Po 20 minutách vyplivneš a ideálně si propláchneš pusu. Olej určitě nepolykej. Tohle cvičení ti skvělé vyčistí ústní dutinu, sníží kazivost zubů, vylepší pocit v puse a podpoří tvoje zdravé dásně.
  • soustředíš se na to, aby ses před spaním příjemně "vyzpovídal/a" (do svého zápisníků) a uvolnil/a (při protahovacích pozicích). minimalizuješ použití počítače a telefonu po osmé večer.
  • vnímáš všechny ty chvíle, kdy se máš rád/a. ten pocit, který tě hřeje u srdce.
  • užíváš si, jak se mění tvoje chutě, když jíš zeleninu, jak chutná jinak
  • soustředíš se na svá jídla, když je jíš - stále více klidu při jídle a pořádně rozkousáváš každý kousek zeleniny

24.-30. den - týden vztahů

  • stále pokračuješ ve všem výše
  • vnímáš jaké emoce cítíš vůči svému okolí a jak se mění v průběhu dne - podle toho, jak se hýbeš, jak dýcháš, v jakém jsi prostředí
  • zjišťuješ, kde cítíš v těle svůj střed, místo ve kterém máš sebe-jistotu
  • získáváš nadhled nad svými emocemi - místo abys "byl/a naštvaná" nebo "byl/a vystresovaný/á" tak pouze "cítíš naštvání" nebo "cítíš stres", vždy když tě něco vyhodí ze sedla, tak se soustředíš na střed svého těla
  • dopřeješ si lekci akční jógy či delší aerobní sport, vnímáš jaké cítíš emoce před, během a poté.

Aftercare

Co dělat další dny v tom, aby sis udržel/a báječný stav po detoxu, se dozvíš v dalším článku.

x

košík

Ceny jsou uvedeny s DPH.

tvůj nákupní košík je prázdný

nahoru
zavřít
e-book jsem život zdarma