>

Kokosový detox 2.0 - popis základních technik

V kokosovém detoxu budeš potřebovat tyhle důležité techniky. Dobře se je nauč a užívej je s rozvahou. Máš-li závažnější zdravotní potíže, je třeba, abys tyto techniky konzultoval/a s lékařem.

Běžné dýchání

Nauč se dýchat nosem. Podle jóginů tím absorbuješ více prány ze vzduchu, podle selského rozumu tím filtruješ vzduch od škodlivin a zahříváš ho (to se hodí v zimě). A vědci zjistili, že to zvyšuje tvou schopnost spalovat tuky! (při spalování tuků totiž produkuješ výrazně více oxidu uhličitého a při dýchání nosem se ho zbavuješ rychleji než při dýchání pusou)

Power breathing cvičení

Určitě dýcháš aspoň 12krát za minutu. Přesto si troufnu tvrdit, že využíváš maximálně čtvrtinu své dýchací kapacity a tím pádem mozku i tělu můžeš dopřávat víc kyslíku!

Naučíš se jedno dýchací cvičení, kterým výrazně přispěješ k očistě těla, zvýšíš si pH tělesných tekutin, a pocvičíš červené krvinky. Také si doplníš energii a zároveň se zklidníš. Jak na to? Tato metoda se jmenuje tummo power breathing a používá ji například známý holandský "supermuž" Wim Hof. Je dobré ji praktikovat ráno po probuzení, případně večer těsně před spaním. Harmonizuje ti hladinu serotoninu a melatoninu, takže tě ráno nabudí a večer uspí.

Najdeš si klidné místo a připravíš se na 10-15 minut dýchání v sedu na zemi se zkříženýma nohama. Okolo sebe bys neměl/a mít žádné tvrdé předměty.

Začneš tím, že 30x nadechneš nosem “do břicha” a bez přestávky vydechneš pusou. Vypadá to takto. Dýcháš relativně rychle, ale ne nejrychleji.

Po třicátém nádechu vydechneš a zadržíš prázdné plíce. Mentálně uvolňuješ svoje tělo, abys nebyl/a stažený/á a nedýcháš jak jen to jde dlouho.

Poté uděláš jeden hluboký pomalý nádech a výdech, který trvá zhruba 10 vteřin, stačí počítat do 10.

A teď tohle celé zopakuješ podruhé a potřetí.

Po poslední sérii se natáhneš a jen vnímáš, jak se cítíš.

Druhý den tohle uděláš s 35 opakováními, třetí den se 40, čtvrtý den uděláš 4 série namísto tří. U toho pak zůstaneš 5. a další den.

Máš-li jakékoliv z těchto potíží: vysoký či nízký krevní tlak, problémy se srdcem, závažnější psychické onemocnění, silnější cukrovka, CHOPN, rakovina, tak musíš toto cvičení zkonzultovat s lékařem.

Oil pulling

Před oil pullingem ti vřele doporučuju si každý den vyčistit jazyk škrabkou na jazyk. Seženeš ji v lékárnách, prodejnách Curaprox, atd, také si ji můžeš vybrat a objednat zde.

Čištění pusy kokosovým olejem je top aktivitou pro znovu-zbělení zubů a zbavení se zubního plaku a bakterií v ústech.  Zároveň se zbavíš odóru z pusy a ústa a jazyk budeš mít citlivější pro erotické aktivity. Oil pulling se provádím tak, že si vezmeš lžíci kokosového oleje do pusy a 20 minut ho tam převaluješ. Pak ho vyplivneš a pusu si vymyješ. Výhoda tohohle cvičení je, že nemůžeš mluvit a o to víc můžeš vnímat!

Otužování

Naučím tě vyrábět si tělesné teplo. A nejen to. Různé otužovací techniky tě podpoří v odbourávání stresu, pálení tuků, a tvorbě tzv. hnědých tuků, které tě začnou postupně izolovat. Zároveň tě ledová sprcha zenergizuje a to se během očisty hodí. Termogeneze také výrazně zrychluje regeneraci svalů po tvé každodenní aerobní aktivitě. Studená sprcha je velmi prospěšná, a pokud před ni zařadíme teplou, tak je i mnohem příjemnější. Při studené sprše (alespoň 30 vteřin sprchování včetně hlavy a šíje) se resetuje naše emoční centrum v hlavě (takže přestaneme být naštvaní či smutní), dochází ke tvorbě endorfinů a zlepšuje se okysličení celého těla. A produkuje se hormon adiponektin.

Pokud se rozhodneš dávat si pokročilejší, čistě ledovou sprchu, začínej sprchování od nohou a rychle sprchou přejížděj od chodidel až ke kyčlím. Po chvíli se přesuň na druhou nohu, pak krátce přes trup na hlavu, kterou si pořádně ochlaď. Pak se vrať k rukám, podpaždí, trupu a ledvinám.

V ledovém bazénku sauny zažiješ také termogenezi.

Slaná koupel

Dalším alkalizačním prvkem pro naše tělo je dlouhá (120 minutová) koupel, která z našeho těla skrz kůži “vytáhne” velké množství škodlivých látek a naše tělo naplní minerály. Ptáš se proč je koupel tak dlouhá? Tvoje kožní póry se ve slané vodě otevírají postupně, a teprve po 90 minutách plně vstřebávají minerály z vody. Užij si to!

Spánek

Spánek je základní aktivitou našeho života. Je to opravdu aktivita? Z pohledu našeho těla ano, v těle probíhá několik intenzívních aktivit, zejména regenerace buněk a detoxikace.

Únava nám říká, že máme v těle nízké pH, málo kyslíku, a tělo cítí potřebu zbavit se volných toxinů. Přijde-li během očisty únava přes den, zkus si udělat prostor na 20minutového šlofíka. Večer to nejlépe vyřešíš tím, že půjdeš spát dříve.

Jak se bude očista prohlubovat, začneš cítit méně mentální únavy (tím, jak se pročistí glymfatický a lymfatický systém), a zároveň se ti vrátí tělesná energie (jakmile tvoje tělo zaktivuje pálení tuků).

Elektromagnetický smog

Asi taky žiješ mezi mobily, wifinami, zářením z dalších vysílačů a mikrovlnek. Když to dokážeš omezit, alespoň na noc, tvým buňkám to jen prospěje. Existují různá zařízení na vyrušení elektrosmogu, já používám Somavedic Uran.

Modré svétlo

Počítače a mobily na tebe svítí takovým odstínem světla, který nabuzuje tvůj mozek. Proto je VELMI užitečné se do nich hodinu dvě před spaním nedívat. Pokud i přesto potřebuješ počítač či mobil před spaním sledovat, ledová sprcha tě alespoň částečně “odbudí”.

Sezení u počítače

Vnímej v jaké pozici pracuješ. Zejména sedíš-li u počítače. Jak se ti dýchá? Jak vnímáš pozici hlavy, ramen, beder, pánve? Jak se cítíš po hodině práce? Jsi spokojen/á s tím, jak máš rozmístěné věci na pracovním stole? Díváš se na displej rovně vpřed, zkopce anebo do kopce? Na čem sedíš? Zkoušel/a jsi někdy u počítače klečet na zemi? Anebo sedět na balonu? Nebo stát? Jak často se hýbeš?Jak se cítí tvoje zápěstí? Jak se cítí tvoje oči?

 

x

košík

Ceny jsou uvedeny s DPH.

tvůj nákupní košík je prázdný

nahoru
zavřít
e-book jsem život zdarma